Drama as a method of health education: the case of project “Health Steps”
 
More details
Hide details
1
Zakład Pedagogiki, Wydział Nauk o Zdrowiu w Katowicach, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach / Department of Pedagogy, Faculty of Health Sciences in Katowice, Medical University of Silesia, Katowice, Poland
 
2
Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny „Metisˮ w Katowicach / Regional In-Service Teacher Training Centre “Metisˮ in Katowice, Poland
 
These authors had equal contribution to this work
 
 
Corresponding author
Marcin Drzazga   

Zakład Pedagogiki, Wydział Nauk o Zdrowiu w Katowicach, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, ul. Medyków 12, 40-752 Katowice
 
 
Ann. Acad. Med. Siles. 2024;1(nr specj.):22-26
 
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
The study describes pedagogical activities undertaken in “Health Steps – education and learning as a determinant of a healthy and open society” project, focusing on the applied drama method, and outlines the conclusions from the evaluation among teachers involved in the project.
 
REFERENCES (6)
1.
Gałązka A. Drama kreatywna a inteligencja emocjonalna: przykład wykorzystania wybranego modelu badań empirycznych. Chowanna 2011; 1: 83–104.
 
2.
Edukacja zdrowotna: podręcznik akademicki. Red.: B. Woynarowska. Wyd. Naukowe PWN. Warszawa 2010.
 
3.
Żylińska M. Jak wykorzystać w szkole potencjał mózgu. W: Poprzez praktykę do profesjonalizmu: przygotowanie do zawodu nauczyciela. Red.: B. Kutrowska, A. Pereświet-Sołtan. Dolnośląska Szkoła Wyższa. Wrocław 2014, s. 148–174.
 
4.
Pankowska K. Pedagogika dramy: teoria i praktyka. Wyd. Akademickie „Żak”. Warszawa 2000.
 
5.
Witerska K. Drama: techniki, strategie, scenariusze. Difin. Warszawa 2011.
 
6.
Szymik E. Drama w procesie wychowania dzieci i młodzieży w Polsce i Czechach (pedagogiczne studium porównawcze). Oficyna Drukarsko-Wydawnicza AKANT S. C. Cieszyn 2016.
 
eISSN:1734-025X
Journals System - logo
Scroll to top