Zakład Pedagogiki, Wydział Nauk o Zdrowiu w Katowicach, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach / Department of Pedagogy, Faculty of Health Sciences in Katowice, Medical University of Silesia, Katowice, Poland
2
Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny „Metisˮ w Katowicach / Regional In-Service Teacher Training Centre “Metisˮ in Katowice, Poland
These authors had equal contribution to this work
Corresponding author
Marcin Drzazga
Zakład Pedagogiki, Wydział Nauk o Zdrowiu w Katowicach, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, ul. Medyków 12, 40-752 Katowice
The study describes pedagogical activities undertaken in “Health Steps – education and learning as a determinant of a healthy and open society” project, focusing on the applied drama method, and outlines the conclusions from the evaluation among teachers involved in the project.
REFERENCES(6)
1.
Gałązka A. Drama kreatywna a inteligencja emocjonalna: przykład wykorzystania wybranego modelu badań empirycznych. Chowanna 2011; 1: 83–104.
Żylińska M. Jak wykorzystać w szkole potencjał mózgu. W: Poprzez praktykę do profesjonalizmu: przygotowanie do zawodu nauczyciela. Red.: B. Kutrowska, A. Pereświet-Sołtan. Dolnośląska Szkoła Wyższa. Wrocław 2014, s. 148–174.
Szymik E. Drama w procesie wychowania dzieci i młodzieży w Polsce i Czechach (pedagogiczne studium porównawcze). Oficyna Drukarsko-Wydawnicza AKANT S. C. Cieszyn 2016.
The Medical University of Silesia in Katowice, as the Operator of the annales.sum.edu.pl website, processes personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about Users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms, saving cookies in end devices, as well as by collecting web server logs, which are in the possession of the website Operator. Data, including cookies, are used to provide services in accordance with the Privacy policy. You can consent to the processing of data for these purposes, refuse consent or access more detailed information.