Special Issue
		
				
		
	
	Schody Zdrowia 1/2024 vol. 1(nr specj.)
	
    
			W niniejszym numerze specjalnym publikujemy artykuły poświęcone tematom badawczym podjętym w ramach projektu „Schody Zdrowia – edukacja i nauka wyznacznikiem zdrowego i otwartego społeczeństwa”, realizowanego przez Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach oraz Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny „Metis” w Katowicach. Celem przedsięwzięcia było zwiększenie odpowiedzialności nauczycieli i rodziców bądź prawnych opiekunów za zdrowie dzieci oraz uświadomienie, że dbałość o zdrowie fizyczne, psychiczne, a także prawidłowe żywienie mają istotny wpływ na jakość życia.
W projekcie określono i zrealizowano kilka obszernych zadań i form wsparcia, spośród których należy wymienić: filmy edukacyjne, warsztaty dla nauczycieli z metody dramy, badania z zakresu prawidłowej postawy ciała, wykłady i warsztaty dla dzieci i ich rodziców z zakresu ergonomii i prawidłowej postawy ciała, pomiary antropometryczne i analiza składu ciała, a także wykłady i warsztaty edukacyjne z zakresu zdrowego odżywiania.
Zapraszamy do lektury.
		
		
	    
    	
	 
	 
	
		
		
	
		
	
		
	
	
		Class profile and prevalence of overweight and obesity in adolescents – pilot study on the “Health Steps” project
	
	
					
																											Agnieszka  Białek-Dratwa, 																																																								
Elżbieta  Szczepańska, 																																																	
Małgorzata  Słoma-Krześlak, 																																																								
Wiktoria  Staśkiewicz-Bartecka, 																																																	
Sylwia  Jaruga-Sękowska, 																																																	
Justyna  Nowak, 																																										
Joanna  Nieć-Leśniak, 																																										
Olga  Sobek, 																																			
Agata  Kiciak, 																												
Agnieszka  Bielaszka, 																					
Oskar  Kowalski									 
				
			
			Ann. Acad. Med. Siles. 2024;1(nr specj.):51-60