Drama jako metoda edukacji zdrowotnej na przykładzie projektu „Schody Zdrowia”
 
Więcej
Ukryj
1
Zakład Pedagogiki, Wydział Nauk o Zdrowiu w Katowicach, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach / Department of Pedagogy, Faculty of Health Sciences in Katowice, Medical University of Silesia, Katowice, Poland
 
2
Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny „Metisˮ w Katowicach / Regional In-Service Teacher Training Centre “Metisˮ in Katowice, Poland
 
Zaznaczeni autorzy mieli równy wkład w przygotowanie tego artykułu
 
 
Autor do korespondencji
Marcin Drzazga   

Zakład Pedagogiki, Wydział Nauk o Zdrowiu w Katowicach, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, ul. Medyków 12, 40-752 Katowice
 
 
Ann. Acad. Med. Siles. 2024;1(nr specj.):22-26
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
W pracy opisano działania pedagogiczne podjęte w ramach projektu „Schody Zdrowia – edukacja i nauka wyznacznikiem zdrowego i otwartego społeczeństwa”, koncentrując się na metodzie dramy, oraz przybliżono wnioski z ewaluacji jakościowej wśród zaangażowanych w projekt nauczycieli.
KONFLIKT INTERESÓW
Nie zadeklarowano.
REFERENCJE (6)
1.
Gałązka A. Drama kreatywna a inteligencja emocjonalna: przykład wykorzystania wybranego modelu badań empirycznych. Chowanna 2011; 1: 83–104.
 
2.
Edukacja zdrowotna: podręcznik akademicki. Red.: B. Woynarowska. Wyd. Naukowe PWN. Warszawa 2010.
 
3.
Żylińska M. Jak wykorzystać w szkole potencjał mózgu. W: Poprzez praktykę do profesjonalizmu: przygotowanie do zawodu nauczyciela. Red.: B. Kutrowska, A. Pereświet-Sołtan. Dolnośląska Szkoła Wyższa. Wrocław 2014, s. 148–174.
 
4.
Pankowska K. Pedagogika dramy: teoria i praktyka. Wyd. Akademickie „Żak”. Warszawa 2000.
 
5.
Witerska K. Drama: techniki, strategie, scenariusze. Difin. Warszawa 2011.
 
6.
Szymik E. Drama w procesie wychowania dzieci i młodzieży w Polsce i Czechach (pedagogiczne studium porównawcze). Oficyna Drukarsko-Wydawnicza AKANT S. C. Cieszyn 2016.
 
eISSN:1734-025X
Journals System - logo
Scroll to top