Numer specjalny
Schody Zdrowia 1/2024 vol. 1(nr specj.)
W niniejszym numerze specjalnym publikujemy artykuły poświęcone tematom badawczym podjętym w ramach projektu „Schody Zdrowia – edukacja i nauka wyznacznikiem zdrowego i otwartego społeczeństwa”, realizowanego przez Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach oraz Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny „Metis” w Katowicach. Celem przedsięwzięcia było zwiększenie odpowiedzialności nauczycieli i rodziców bądź prawnych opiekunów za zdrowie dzieci oraz uświadomienie, że dbałość o zdrowie fizyczne, psychiczne, a także prawidłowe żywienie mają istotny wpływ na jakość życia.
W projekcie określono i zrealizowano kilka obszernych zadań i form wsparcia, spośród których należy wymienić: filmy edukacyjne, warsztaty dla nauczycieli z metody dramy, badania z zakresu prawidłowej postawy ciała, wykłady i warsztaty dla dzieci i ich rodziców z zakresu ergonomii i prawidłowej postawy ciała, pomiary antropometryczne i analiza składu ciała, a także wykłady i warsztaty edukacyjne z zakresu zdrowego odżywiania.
Zapraszamy do lektury.
Profil klasy a występowanie nadwagi i otyłości w grupie adolescentów – badanie pilotażowe w ramach projektu „Schody Zdrowia”
Agnieszka Białek-Dratwa,
Elżbieta Szczepańska,
Małgorzata Słoma-Krześlak,
Wiktoria Staśkiewicz-Bartecka,
Sylwia Jaruga-Sękowska,
Justyna Nowak,
Joanna Nieć-Leśniak,
Olga Sobek,
Agata Kiciak,
Agnieszka Bielaszka,
Oskar Kowalski
Ann. Acad. Med. Siles. 2024;1(nr specj.):51-60